Followers

Sunday, August 5, 2012

:::Nawaitu:::

holllaaa.. wah rindu dengan blog ni.. almost 1 month I didn't write anything on the wall.. but at least I leave my footprint on it. Wassup? hari puasa yang ke berapa tah. tak ingat, sangat busy. Tahajud pun kurang. Sedih la, jika dibandingkan puasa tahun lepas, ibadah aku tahun ni kurang. Tersangat kurang, apa yang aku banggakan dengan solatku yang cumaa sepicing?


Malam tadi makan ramai-ramai at McD. Mula-mula tu memang tak terasa apa-apa. langsung tak fikir apa-apa. Maklumlah aku ni bukan kaki fastfood, tapi lepas makan dan balik g bilik. aku baru teringat, aku baru sahaja membantu Israel membunuh rakyat Palestin. Astaghfirullah al azim. Berdosanya aku...


mata dah mengantuk gila, jam menunjukkan pukul 1.30am masa aku balik dari Mcd. Then aku terlelap. Hairannya, air mata sebelah kanan asyik meleleh, hairan. Memang hairan, rasanya ni kali pertama aku rasa air mata sebelah kanan asyik meleleh masa aku tidur. Yang lagi menghairankan, mata sebelah kiri langsung tak keluar air walau setitis. sebelah kanan ni pulak yang meleleh. at 3.30am I forced myself to woke up, ambil wudhu' and terus qiyam.


Maybe I feel not sorry for what I've done, but my body myself hate me for what I've done. Yes, This is Ramadhan and I enjoy myself to go to McD for meal at midnight. Now I regret myself.


Semua perkara bergantung kepada niat... pada masa ni aku tengah praktikkan semangat wastiah dalam diri. bersederhana dalam segala hal. some people say, buy what you need, not what you want. Dan aku juga sedang mencuba untuk hidup berlandaskan sunnah dan hadis Rasulullah. Aku sebenarnya tak ada isu yang penting, dan masa sangat suntuk sebelum aku pergi kerja. topik memang banyak, tapi belum masanya untuk aku luangkan untuk itu. InsyaAllah, berdakwah itu satu keutamaan bagi aku yang masih lagi dalam proses mendekatkan diri pada Allah.

No comments: