Followers

Saturday, October 30, 2010

Deeper conversation..




exam da dekat..isnin ni aku ada paper bahasa jepun..sangat risau..xtau sebab apa..ada part d hati aku yg xbrapa enak utk dirasa..mgkn ada yang telah hilang..atau ada yang telah pergi..atau mungkin ada yang sudah lama tidak dikecapi..aku pun xtau apa.. wlcome yo mr.lonely side..boring tu ndak jugak..terlalu penat dengan kerja..terlalu bingung dengan perasaan smpi aku suda tidak tahu menghargai apa itu erti perasaan..terlalu siksa untuk menanti dan mengetahui apa yang ingin ku cari..terlalu lelah untk berlari dan mencari apa sebenarnya yang ku ingini..terlalu bodoh untuk menafsir apa sebenarnya yang aku fikirkan..

merapu sekali lagi...

sebenarnya xperlu cari apa yang ingin diingini..just live for today..aku ada prinsip baru hasil dari pembukaan paradigma yang aku kira sangat memberi kesan terhadap aku n hidup aku..ianya cukup simple..first.. hidup cuma sekali,walau dimana kita berada..kalau ajal suda sampai masa,maut pasti akan datang menjemput.. 2nd..jodoh suda ditentukan,walau camana puas n jiwangnya anda bercinta..walau bertahun ataupun xckp untuk membilang dengan jari,kalo bukan jodoh maka itu bukan jodoh anda..bagi pandangan aku,jodoh itu sesuatu yang sukar untuk ditafsirkan..apatah lagi hendak mengetahui siapa jodoh kita yang sebenarnya..bercinta la seadanya kerana cinta itu adalah perkara yang terlalu subjektif sifatnya..bercinta lah dengan sebanyaknya..belajar lah mengenal apa itu cinta sebagai persiapan untuk setia kepada bakal isteri anda..aku akui aku sayang teman wanita aku..tapi aku sesekali tidak akan mengatakan bahawa dia adalah jodohku..bagi pemahaman aku, alam percintaan ini sekadar latihan sahaja..kita akan mencuba untuk membuka jalan bagi memberi laluan kepada jodoh..akan tetapi jika jodoh bukan terletak di jalan itu maka putus la cinta itu..oleh itu aku ingatkan, kalo putus cinta jangan sekali patah hati..jangan berduka..cuba buka jalan baru..cuba lihat apa yang sepatutnya anda perlu lihat..cuba renung sejauh mana keupayaan anda..mungkin tuhan memutuskan cinta anda untuk memberikan anda satu lagi cinta yang jauh lebih baik..oleh itu bercinta lah anda dengan Allah yang maha pemurah lagi penyayang..

ada satu peristiwa dimana mata aku telah dibuka..bukan untuk membangunkan aku dari tidur, tapi untuk menyedarkan aku bahwa aku mesti percaya dengan Qada' dan QAdhar.. masa tu aku terlibat dengan kemalangan yang boleh dikatakan ngeri..kereta aku memang da jadi macam tin aluminium yang diremukkan..alhamdulillah tanah utk aku mati bukan disitu dan tuhan masih memberi aku peluang untuk terus hidup..masa tu aku telah terfikir..kemalangan tu terjadi atas kehendak-NYA.. untuk menyedarkan aku..

semakin jauh..yah semakin jauh..dia semakin jauh..aku tidak tahu dengan perasaan itu..rindu selalu bertandang saat dia semakin jauh dariku..bukan untuk berkata apa2..tp aku sedar,aku terlalu fokus dengan tugasan subjek,terlalu busy dengan urusan sendiri hingga aku selalu lupa akan dirinya..saat ini aku baru tersedar betapa aku mencintainya..(mcm slalu dlm lagu)..hehe tp aku tahu aku syg dia dan setakat ini aku tidak pernah berlaku curang..kerana aku tahu aku menyayanginya..sebelum dia bertolak aku ada berpesan..jangan lupa tapau hatiku ya syg..pas tu dia suruh aku janji utk jaga hatinya..inyaAllah..saat ini aku rindu padanya..seperti ingin memeluknya dan mengucup lembut ubun2 rambutnya..bersabarlah wahai hati.

No comments: