Followers

Saturday, April 9, 2011

:::neutron star collision:::


kesian blog ni..mcm xda tuan..huhu..

i have nothing left to lose,u take your time to choose..then we told each other with no trace of fear that..hmm..da lama xfeel mood twilight..mood da tukar..huhu bella= edward vs jacob..breaking down is coming..tp novel die xbeli lg..lgpun kalo beli alamat terbengkalai la projek tesis aku....

isu yang aku ingin ketengahkan disini bukan isu konspirasi,bukan cerita tesis atau bukan cerita syiah..perghhh..mau pitam on the spot kalo fikir benda tu skrg..skrg mau cerita pasal perempuan..td aku baca quotes pasal cinta.. love is nothing but trash..ha?? wah ini sudah lebih..kalo gitu bagus single..kalo couple alamatnya nanti jd tong sampah utk tempatkan sampah(love)..hahaha katun betul..gila ngko,mentah2 kena cop tong sampah bergerak..err..eh tong sampah begerak?? setau aku lori sampah ada la..kesian driver lori tong sampah,asal guna jalan raya je..mesti kena maki.."ciss,bau..sial..adeh xtahan.." alaa..kesian la driver lori tu,org nak cari rezki..utk hidup..bkn dia nak sangat pun bawak barang berbau,tp da memang sampah tu berbau..so guys,mind your tounge..
aku ada terbaca satu artikel,menarik jugak la..hidup dua org budak sekolah agama..yang bercinta cara islam..oleh sebab dorg nak amalkan bercinta cara islam,dorg terpaksa la guna pendekatan islam..jalan xblh seiring..kena jauh sket..call xblh,nanti dtg nafsu..mesej je..huhu lepas tu kalo jmpa,mesti tempat ramai org..miscall di subuh hari utk kejut solat qiamullaill.. lepas tu asal dating, mesti jaga adab..hmm..cara islam..then satu hari tu ada la dorg ni pakat jmpa dkt kfc..berdua... lepas tu tengah syok ratah paha,sayap n dada ayam..tiba2 datang sorg lelaki..lelaki tu tnya la dkt pasangan couple tuh.. "da kawin?"..then pasangan couple yg lelaki pun jawab "belum".. "abes tu nape mkn berduaan??bukan muhrim kan??".. then couple yg lelaki tu pun jwb.."xpe,kitorg couple cara islam".. lepas tu lelaki tu mintak izin la nak join duduk satu meja ngan dorg.. "nak dengar satu cerita x??" kata lelaki tu..then couple yg lelaki tu pun jwb "blh je,no hal..then lelaki yg bajet cool tu pun cerita.. "dulu aku ni kristian,tiap hari keja aku makan babi..kalo xmkn babi dlm satu hari, blh jatuh pengsan aku dibuatnya..dalam satu hari tu memang tak lengkap hidup aku kalo xmkn babi..pernah satu hari tu aku g camping dalam hutan,lebih kurang seminggu jugak la..so aku pun apa lg,aku tapau la daging babi dlm tin..byk jugakla aku tapau..tp masa camping tu aku geram betul la, ada plak member aku yg xbwk stock lebih..so aku terpaksa la share daging babituh..wlpn dlm hati aku menympah seranah..da la untuk aku pun ckp2 je..ni nak mintak share palk..nak dijadikan cerita,sedar tak sedar daging babi aku tuh habis..camping tamat lagi tiga hari..stock babi dah habis..aku da mula risau,takut je aku pengsan tak ratah daging babi..then perkara yg memang aku da agak akhirnya berlaku..aku pengsan di hari yg seterusnya sebab xmkn babi..adehh..trpaksa la member aku pikul badan aku dari dalam hutan g hospital..lama jugak aku meringkuk di hospital..dekat seminggu..tp rancangan Allah itu sangatlah sempurna..aku telah ditunjukkan jalan yang benar..then aku pun peluk islam..lepas masuk islam tu,aku dpt tau yg org islam ni xblh mkn babi..aduhhh..lagi pusing kepala otak aku..camana la aku blh hidup tanpa babi..pernah sekali tu aku meringkuk dalam dua minggu sebab xmkn babi..maklumlah dah islam..tp aku tetap tahan dan tahan supaya xmkn babi..yelah da islam,mana blh mkn babi..dlm pada tu jugak rasa gian aku terhadap babi xdpt aku tolak..so aku fikir,fikir, dan fikir camana caranya nak makan babi mengikut syarak..then aku dapat satu idea baek punya..pada satu hari tu aku beli satu ekorbabi yg masih kecik..aku ucapkan kalimah syahadah di telinga babi tuh, utk islamkan babi tuh..so anak babi tu aku pelihara dgn baik..tiap hari aku mandikan 5x..untuk pastikan kesucian babi tu terjamin..genap 2 tahun, umur babi tuh da matang..maksudnya da blh potong la..huhu..so aku asah la parang aku..sampai je waktu nak sembelih babi tu, aku bingung..Allah!! babi mana ada leher..nak xnak aku potong jgk babi tuh..lepas tu babi tuh aku bersihkan dan aku masak..siap je masak..aku cepat2 hidangkan..fuhh xsabar nak meratah daging babi islam nih..baru je nak suap ke mulut daging tuh,tiba2 lalu sorg ustaz..so aku ajak la ustaz tu..." weh ustaz meh la mkn.."kata aku.. then ustaz tu jwb "ko mkn apa tuh,nampak sedap je"..."saya tengah makan babi, tp ustaz jgn slh faham..babi ni saya da islamkan"..hahahahahahahaha...

moral of the story,walau bagaimana cara sekalipun,yang haram tuh tetap haram..jgn pandai2 nak halalkan plak..ngehehehe...
so???hmmm..sampah sudah,couple pun sudah,babi pun sudah..masih lg dalam dilema..sama2 la kita muhasabah diri..aku taip ni pun bkn sebab aku ni baik sangat..aku pun pernah couple gak..baru je dpt title single..tp memang xde niat nak cari couple..huhuhu.."

No comments: