Followers

Friday, March 18, 2011

-modernminimalisglamour-


natrium pestixide..gender discrimination..glamorous..earthlicious..multiple personality disorder..egomaniac..

haishh..kalau tak sebab nak ukir peristiwa klasik untuk masa depan..xda masa mau update binatang ni..so far minggu ni minggu yg ckp baik..gourgeous->betul ka spelling tu? lantak la..bkn jwb final exam pun..lgpun final exam aku semua bahasa malaysia..great trouble maker..konflik dalaman kelab hubungan antarabangsa berlarutan sehingga minggu ni..tp aku tanak cerita benda tu..isu-isu tong sampah xperlu cerita..benda tu settle or tidak..itu bkn mslh aku..da nama hubungan antarabangsa,ramailah pemikir seperti hitler,bush,chavez,saddam or castro..then xpyh sebut..wasting my time..

actually minggu ni aku ada presentation..yg ckp tu la..chechen..fuhh..sangat hebat..wlpn byk benda yg xdirancang..tp crew2 dlm kumpulan aku memang superb..semua tahu ambil port..xpyh mau atur..aku tabik spring la..first tu kitorg buat video..bkn main lg editor kitorg buat video..dgn latar music movie 10,000 b.c.. lakonan aksi perang,conferens dan sebagainya..memang video tu berjaya tarik minat penonton..then slide genocide chechen dgn iringan music only you-violin piano version..smpi ada yg nangis..then tayangan slide skali lg tp kali ni music lagu import dr chechen..then tayangan di sebalik tabir..
walaupun simple tp mesej yg cuba kami terapkan,smpi kepada penonton..masa presentation tu,kitorg ada la buat lakonan live sket..best jugak..buat org tertanya-tanya..then presentation tu start pun dengan tayangan video p.ramlee..hahaha apa lg..memang la pelik,.xda kaitan dengan konflik chechen..ni la hasil gabungan seni musik dan juga seni lakonan..haaa..bab musik n feel ni aku memang kira expert..bab lakonan ni aku tolak dkt ayu..then yg lain aku bg title pelakon terbaik..sblm ni semua presentation bwk lagu tema lembut..tp group aku bwk tema lagu rock..ngeee.. lagu holy mountain-soad, marabahaya-project ear, dalam slide chechen tu aku selit lirik lagu dreaming-soad..haaa...memang meletup..cuma yg hambar sket part temu ramah tu..tp wartawan gila tu riuhkan keadaan dengan aksi gedik..smpi aku sendiri pun xblh tahan gelak..
sesi QnA pun ok gak..soalan yg diberi pun dpt dijawab dgn baik..aku memang da warning group member aku supaya baca kronologi konflik tu..so, xda hal..byk jgk yg shoot, tp cendiakawan group aku jawab dgn baik..haha thanks to ayu,kym,adzmar,athira,fani,burn,zul,mus n khaizah..korg memang mantap..next is konflik bosnia..

im off..sambung tesis..
p/s da abis baca novel hlovate aA+bB..cerita novel tu memang menarik..tahun depan aku post g blog silent knight..

"...dari hadith qudsi yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari,Rasulullah bersabda yang Allah telah berfirman bahawa ganjaran untuk hamba-Ku,taat kepada-Ku,bila Aku tarik sahabatnya atau saudaranya dari muka bumi ini;yakni mati,dan dia menerimanya dengan sabar kerana Aku,maka memang syurgalah yang menantinya.Maknanya Allah dah berjanji siap-siap,bila berlaku musibah yang sebegitu maka bersabarlah.Syurga menanti.
Tapi tak boleh jugak kalau waktu berlaku kehilangan tu kita menangis macam kena histeria,lepas tu baru nak kata 'aku bersabar'.Tak jadi

"....bagi seorang Muslim,kita seharusnya yakin yang apa saja yang berlaku itu adalah ketentuan Allah yang terbaik untuk kita..."

dan skrg ini aku sedang berkira-kira samada teori konspirasi yang aku pegang baru-baru ni betul or tidak..wallahuallam..tanya ngan madam Diana..then she said.."i dont trust conscpiracy theory.." so?

No comments: