Followers

Sunday, March 6, 2011

-insomnia-


aku rasa aku ada penyakit ni..xblh tido mlm..tp siang sedap plak aku membuta..esok ada midterm..apa ntah subjek tu..konflik dunia..sebab last week aku trlewat bangun..smpi bilik kuliah, org lain suma da abis midterm..tp nasib baik bukan aku sorg..then en.rizal sound.."minggu depan la ambil midterm ya"..aku no hal..sooner or later,janji benda tu dpt ambil..memang da prepare pun..then khamis tu aku miss kelas lagi..kelas supervisor aku..tutorial n kuliah..dua-dua skali miss..madam.D siap cari aku..coz masa Bong present tu,dia ada mention nama aku.."boleh tunggu Darwis??, dia ada jawapan untuk soalan Madam"..dushh!! markah penuh untuk Bong..mampus aku..member aku ckp,smpi kelas tu tergendala pasal tunggu aku..aku?? msh membuta dlm bilik..Bong ni pun satu hal, da la mention nama aku dlm presentation dia, lepas tu langsung tak bangunkan aku..asbestos punya budak..dah la madam D tu supervisor aku,lepas tu tesis aku baru nak masuk bab tiga..cadang nak jumpa dia selasa ni..mesti madam hangin satu badan..dan skrg ni aku tgh fikir camana nak acting cool bila jmpa madam nanti..im so sorry madam..supervisor aku tu memang baik..pakar dalam politik amerika syarikat,dasar luar or something..da dapat pangkat dr kot..tp dia sempoi,aku boleh siap ngadu lagi mslh aku dkt dia..then trademark yang slalu dia ungkapkan "dont worry,be happy"..

actually, sblm Bong present tu,dia ada datang jmpa aku..tanya pasal benda yg dia nak present tu la..amerika-perang teluk dan juga pencerobohan amerika ke atas iraq tahun 2003..oleh sebab budak tu btl2 innocence..aku dgn baik hati dan muka suci tawarkan diri utk bantu dia..siap bagi penerangan dalam b.i tuh.."itu la pentingnya english education.." bak kata usop dalam movie hantu kak limah..aku siap bagi dia softcopy assignment aku sem lepas..lepas tu,masa budak santong tu nak balik,aku ada bgtau dia "be cool,dont worry..everythings gonna be alright".. "if anyone dare to ask u questions,i'll help u answer"..tp aku plak xdatang..perfect disaster..masa aku g kelas khamis petang tuh, suma member aku bgtau, "madam D cari ko,sebab ko tak datang kelas"..lepas tu Bong mati2 mintk maaf pasal mention nama aku..nasib baik masa tu mood aku ok.. "if u that again,i'll cut your d**k"..

td ayu ada call,ckp nak bincang pasal next presentation..aku group leader dlm konflik chechen..dia ckp selasa ni nak jumpa,nak bincang apa benda yang nak buat hari rabu..sebab rabu tu kitorg cadang nak buat video pasal situasi perang chechen..so far 1st scene da abes buat..then yang tinggal cuma scene perang ja lg..ntah kym da atur kostum or tidak..then aku pun sebenarnya ada benda nak bincang ngan ayu..ada la, plan baik punya..and i have to push my group member to keep on reading or searching anything about chechen conflict.. coz last week aku da terlebih fire budak-budak mejo..dan aku rasa bersalah sampai qiam tgh malam semata-mata nak mintk ketenangan..sbnrnya aku xsalah,dalam sidang ilmu..true is true and wrong is wrong..tambahan plak konflik Rwanda tu memang aku da kira expert..sem lalu aku habiskan masa dua minggu utk menghabiskan 20 or more journal for rwanda case..sebab esei aku masa humanitarian law tu pasal rwanda..mau berpusing otak aku cari bahan..tp kesian la..masa aku fire tu,aku takut bdk khairul n group member dia yg lain fikir aku ni saja2 nak kenakan dorg..tp aku da minta maaf..im sorry guys, gua betul2 mintak sorry..

dan sampai skrg aku masih tak faham pasal sorg bdk ni..susah sangat ke nak terima pendapat org lain? masa sesi q&a tu,kalau tak tahu ckp je la xtahu..ni siap bg jwpn ikut sedap dia..siapa xberasap kalau,lain soal lain plak dijawab..haish..aku tau la ko tu expert dlm byk hal..anak emas lecturer (bkn saja2 ckp..it is the fact..)tp respect la correction yg org bagi..bkn nak ckp best man win or last man standing..tp da memang silap..mesti la org mati2 fire..ckp je la xtahu..dah tu bila org explain n try betulkn silap dia..dia siap ckp "terima kasihla dengan pendapat anda,mgkn pendapat anda tu betul".. "owh saya baru tahu..nasib baik saudara betulkan"..haishh..boleh plak buat nada menyindir..geng STT pun apa lg..suma busy cari soalan utk fire..aku masa tu xbrapa ambil kisah wlpn nada sindirannya tu tepat smpi jantung aku..Dushh!! kalau ikutkan memang aku nak keluarkan aura langit petala tujuh aku..tp aku takut akan ada konflik lg..lgpun aku da janji xnak buat konflik hujung sem ni..ala 4 minggu je lagi..

owh ya..td mejo call ckp pasal esei group madam D..tajuk esei tu,eropah..ntah apa ntah..so esok kena jmpa madam jgk..tanya pasal benda tu..harap2 xkena fire..

getaran tu masih terasa..sejuk ketakutan semalam masih belum hilang..sempat lg utk solat sunat sblm subuh muncul..owh ya..aku ada accept friend request sorg prmpuan td..then wall dia penuh dgn hadis or ayat yg best2.. sbgi renungan utk aku..td pun ada tgk video mujahidin yg sempat solat dan mengucap dua kalimah syahadah sblm mati syahid.. Allahuakbar..harap2 impian aku utk jd sukarelawan di tempat perang or konflik tu tercapai..aku memang da plan,lepas habis study ni..aku nak apply..memang itu impian aku sejak dari dulu lg..sejak aku mula2 masuk u..aku xbrapa mention nak jd diplomat or jd org kerajaan..aku cuma nak jd sukarelawan..nak bantu org..hidup cuma skali..mana2 tempat pun kalau memang da ditetapkan..ajal tetap akan bertandang..
so buat apa mau risau..aku cuma berharap dapat memberi dengan sebanyaknya..dan aku suda ckp penat utk menerima..aku cuma mahu berbakti..dan aku harap apa yang aku buat ni diredhai Allah..aku cuma harap setiap langkahku dilindungiNya..dan sekali lagi aku pasti,apa yang aku buat ni betul..dress ala al-capone itu xsalah selagi tidak melanggar hukum islam..yg penting nawaitu aku betul..

Sukakah kita dgn rumah besar & selesa?, nescaya Allah menawarkan sebesar langit & bumi. Asyikkah kita BERCINTA & DICINTAI? nescaya Allah sediakan PASANGAN utk bercinta dgn BERIBU KALI ganda nikmat cinta dunia, Sukakah kita kelihatan indah & cantik?, nescaya Allah akan menjadikan kita AMAT INDAH tanpa satu kelemahan fizikal pun. Syaratnya hanya SATU, jadilah MUTTAQIN (orang bertaqwa)-ayat ni aku copy paste dr fb member yg baru jd kwn maya..tp xsure lg org tu sapa..

Muflis dihari kiamat adlh yg dtg dgn solat, puasa & zakat TETAPI KERAP mencela, mengutuk org, makan harta org lain, menumpahkan darah, memukul lalu DITEBUSNYA melalui amalan kebaikannya, hingga habis sblm mampu menebus seluruhnya, lalu DIBERIKAN DOSA mangsanya & dilempar kepadanya, akhirnya dilempar ke neraka. Hadis sohih Muslim.-ni pun sama jgk..utk peringatan bg aku..next time aku bg ayat2 power sahabat nabi yg aku msh ingat..

p/s--actually aku x nak blog ni jd bahan provokasi ataupun bahan kena perli or anything yg bleh buat org slh faham or misconception or miscomunication, misunderstanding or apa-apa miss lg lah..sebab blog ni aku buat khas utk luahkan perasaan aku,cerita aktiviti harian dan cerita masa lampau aku..selain menyerlahkan kreativiti aku untuk mengarang..coz aku jgk sebenarnya ada impian nak tulis novel..nak challenge tulisan HLOVATE..aku tahu aku mampu mengatasi idea kreatif tahap hypermonoxide heliumdralexia dia tuh..huhu.. i hope so..apa yg aku tahu..aku adalah aku..mgkn cuma perlu buat perubahan sedikit..yg lain aku rasa suma da ok..suma aku da ubah..dan ingin aku jelaskan sekali lagi,aku cuma perlukan sedikit perubahan..lebih kurang mcm hijrah jugak..mcm pindah rumah hitam pergi rumah hijau..haa..mcm tu la..xjgk smpi terus brubah tahap projek elektrik mcm dkt bakun tuh..yg penting aku tahu siapa aku..so sapa2 yang mengikuti blog ni..aku harap korg jangan la ambil pusing sangat pasal post2 sblm ni..aku harap korg faham..dan aku harap kali ni aku tahu apa yang aku buat..that's all..apa yg aku tahu,aku akan kekalkan trademark aku "stay cool no matter what happen"..dan cuba buang jauh-jauh sikap pessimist and negatif aku..lgpun aku rasa aku dilahirkan dengan darah sejuk..cold blooded la katakan..phewwww...da azan..fuhh,just in time..time to STOP!!

No comments: